• Kisakalliossa

    Tapahtuu

Varaa nyt

1. Tarkenna

1. Ota yhteyttä

3. Jalkapallokentän varaaminen onnistuu vain puhelimitse. Haluamme varmistua että tekonurmikentän kaikki palvelut (alkuverryttelytilat, pukukopit, lajisi vaatima kalusto) ovat käytössäsi.

Jalkapallokentän varaukset ja tiedustelut:

Elina Kaukojärvi, avainasiakasvastaava

+358445846518

1. Ota yhteyttä

3. Padel-kentän varaaminen onnistuu vain puhelimitse. Ole reippaasti yhteydessä asiakaspalveluumme, niin katsotaan ensimmäinen sinulle sopiva vapaa aika!

Padel-kentän varaukset ja tiedustelut:

Kisakallion vastaanotto

(019) 31511

1. Ota yhteyttä

3. Tennis-kentän varaaminen onnistuu vain puhelimitse. Ole reippaasti yhteydessä asiakaspalveluumme, niin katsotaan ensimmäinen sinulle sopiva vapaa aika!

Tennis-kentän varaukset ja tiedustelut:

Kisakallion vastaanotto

(019) 31511

1. Ota yhteyttä

Jäähallin varaaminen onnistuu vain puhelimitse,
koska haluamme varmistua että halli on miehitetty ja kaikki palvelut (alkuverryttelytilat, pukukopit, lajisi vaatima kalusto) ovat käytössäsi.

Jäähallin varaukset ja tiedustelut:

Jenni Korhonen, avainasiakasvastaava

+358 44 584 9122

1. Ota yhteyttä

3. Beach volley -kentän varaaminen onnistuu vain puhelimitse. Ole reippaasti yhteydessä asiakaspalveluumme, niin katsotaan ensimmäinen sinulle sopiva vapaa aika!

Beach volley -kentän varaukset ja tiedustelut:

Kisakallion vastaanotto

(019) 31511

1. Valitse saapumispäivä

Valittuna:
Valitse saapumispäivä
Hakutuloksia (0 kpl)
Vapaana
Valittuna
<< Uusi haku

Tapahtumakalenteri

Tapahtumatyypit

Voit suodattaa tapahtumia valitsemalla yhden tai useamman tapahtumatyypin. Saat lisätietoa tapahtumasta klikkaamalla sitä kalenterissa.

Kuntokartoituspäivät

syyskuu 2018

ma ti ke to pe la su
27. 28. 29. 30. 31. 1. 2.
3. 4. 5. 6. 7. 8. 9.
10. 11. 12. 13. 14. 15. 16.
17. 18. 19. 20. 21. 22. 23.
24. 25. 26. 27. 28. 29. 30.
Meikäläisen kuntokartoituspäivä
X

Meikäläisen kuntokartoituspäivä

Aika
10:00
Alkaa
29.9.2018 10:00
Päättyy
29.9.2018
Meikäläisen kuntokartoitus sisältää testipaketin, josta saat monipuolisesti tietoa omasta terveydentilastaja suorituskyvystä. Kisakallion viihtyisä ja rauhallinen testaushuone, ajanmukainen testausvälineistö sekä ammattitaitoiset testaajat takaavat turvallisen ja laadukkaan testauspalvelun.
 
HUOM! Kuntokartoitusta1511 edeltävänä tai samana päivänä tehtävät varaukset, ole suoraan yhteydessä asiakaspalveluumme p. 019-31511
Varaa

Kisakallio tiedottaa

Ajankohtaista

Liikunta työhyvinvoinnin perustana 16.2.2018
Kisakallion Health Skills -asiantuntija Aki-Matti Alanen

Liikunta työhyvinvoinnin perustana

Suurin osa ihmisistä suhtautuu liikuntaan ja liikkumiseen positiivisesti ja tunnistaa myös sen tärkeyden omaa terveyttä ja näin myös omia arvoja tukevana toimintana. Olennaisia syitä siihen miksi tämä ei kuitenkaan johda toimintaan ovat seuraavat.

1. Ihmiset uskovat että muutos liikuntatottumuksiin tehdään kertaheitolla – maksimitehotreenit käyntiin ja kesäksi kuntoon, ehkä jopa sixpäkki kaupanpäälle

2. Muutospaine liittyy liikaa ulkoisiin motivaatiotekijöihin, kuten esimerkiksi siihen mitä toiset ihmiset ovat mieltä. “Kaikki treenaavat kuntosalilla tavoitteenaan isot ja näyttävät lihakset – hankin siis salijäsenyyden”

3. Mielikuvat omasta suorituskyvystä ovat 20-v vanhoja. Kun mielikuva ja todellisuus eivät kohtaa, on seurauksena suuri pettymys.

Aivan ensimmäisenä lähtökohtana muutoksen tekemisessä omiin liikuntatottumuksiin on realististen tavoitteiden asettaminen. Kirjaa itsellesi ylös mitä haluat saavuttaa ja millä aikavälillä. Kun tavoite on kirjattu, mieti vielä onko se realistinen. Tavoitteen täytyy olla sellainen että pidät sen saavuttamista itse mahdollisena. Tämän jälkeen äärimmäisen tärkeää on valita sellainen liikuntamuoto, josta itse nautit. Ei naapurin, työkaverin tai julkisuuden henkilön suositusta. Laji voi olla itsellesi aiemmin tuttu tai täysin uusi. Uudet liikuntamuodot toimivat silloin hyvin jos/kun niissä tapahtuu uuden oppimista ja seurauksena on osaamisen tunne. Tämä on erittäin suuri liikuntamotivaatiota lisäävä tekijä. Viimeisenä muttei vähäisimpänä on säännöllinen tsekkaus siitä mitä vaikutuksia liikunnan harrastamisella on omaan hyvinvointiin. Tämän voi tehdä käyttämällä hyväksi mittareita tai sitten puhtaasti omia tuntemuksia. Näin saat linkitettyä aikaansaadut muutokset myös terveystekijöihin.

Lopuksi haasteena kaikille lukijoille. Nyt kun talvi näyttää olevan etelässäkin parhaimmillaan ja talviolympialaiset alkavat, niin käy kokeilemassa vähintään viittä talviolympialaislajia. Mieluusti sellaisia joita et ole vähään aikaan tehnyt tai kokeillut koskaan. Ulkojäät ovat kunnossa, samoin ladut ja pulkkamäet. Esimerkiksi lasten kanssa vietetty 2h pulkkamäessä (=kelkkailu) on hapenottokyvyn ja lihasvoiman kehittämisen kannalta erinomainen valinta. Samalla tulee vietettyä arvokasta aikaa lasten kanssa ilman syyllisyydentuntoa siitä että oma kuntoilu on pois perheen yhteisestä ajasta.

Parantunut suorituskyky vaikuttaa positiivisesti jaksamiseen myös työssä. Muutokset tapahtuvat kuitenkin pikkuhiljaa, eli ole itsellesi armollinen ja malta odottaa positiivisia vaikutuksia. 

Aki-Matti Alanen, johtava asiantuntija Skills palvelut, Kisakallion urheiluopisto

Kirjoitus on julkaistu Work Goes Happy -tapahtuman blogissa. Kisakallio on mukana 15.3. Helsingin Wanhassa Satamassa pidettävässä tapahtumassa ja pidämme siellä myös oman koko päivän mittaisen workshopin, jonka aiheena on motivaation merkitys oman hyvinvoinnin vaalimisessa. Tapahtuma on kaikille avoin ja siihen osallistuminen on ilmaista.

Tutustu tapahtumaan ja tule mukaan: Work Goes Happy 15.3. Wanha Satama - ilmoittaudu tästä

Health Skills